proč se mi zhoršuje seborea v zimě a co s tím můžu dělat?

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
Seborea se v zimě často zhoršuje kvůli kombinaci několika faktorů, které ovlivňují stav pokožky. Mezi hlavní příčiny patří suchý vzduch: V zimě je vlhkost vzduchu nižší, což vysušuje pokožku a narušuje její přirozenou ochrannou bariéru. Dále pak přechody mezi teplem a zimou: Časté přecházení z chladného venkovního prostředí do vytápěných místností způsobuje stres pro pokožku a může vyvolat nebo zhoršit zánětlivé reakce. Zvýšená produkce kožního mazu: Chladné počasí a stres mohou zvýšit produkci kožního mazu, což podporuje množení kvasinek rodu Malassezia, které seboreu zhoršují.
Je třeba používat šetrné mycí prostředky na omývání obličeje, např .CeraVe Hydratační čisticí emulze 473 ml. Současně s tím je vhodné zvýšit příjem vitamínu B (zejména B6 a B12) a zinku - Generica B-komplex forte 100 tablet a Walmark Zinek Forte 25 mg 90 tablet.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Vypadávání vlasů po vysazení antikoncepce
AntikoncepceDermokosmetikaDoplňky stravyKůžeNemoci a příznakyVitamíny a minerályVlasy a nehtyZdraví a prevenceDobrý den, před třemi měsíci jsem vysadila HA a začaly mi mnohem více vypadávat vlasy. Rozumím tomu, že je to kvůli hormonálním změnám. Byla bych ráda za radu, jaké sérum (nebo jiný přípravek) by mi mohlo pomoct.
Děkuji Vám za odpověď
Léčba plisně nohou
BylinkyDermokosmetikaDezinfekceDoplňky stravyImunitaKůžeLékyNemoci a příznakyVlasy a nehtyZdraví a prevenceDobrý den, ráda bych se zeptala, jak se léčí a co byste doporučili na plíseň na nohou. Jedná se o plíseň na dolní končetině. Po celou dobu byla plíseň pouze na nehtách, ale ted se udělala prasklinka mezi prsty a je to zarudlé.
Na internetu jsem našla, že by na to byly vhodné přípravky typu: exoderil, koloidní střibro. Je tomu tak?
Také mám od dermatoložky předepsanou mast na exém - locoid lipocream, to na to nemohu použít?
Děkuji moc za odpověď,
Bidmonová
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.












