
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
doporučit lze Vitamín D (Kortikosteroidy mohou ovlivnit metabolismus vitamínu D a tím i vstřebávání vápníku, což zvyšuje riziko osteoporózy - týká se to ale spíše dlouhodobého užívání kortikoidů). Dále tedy ještě vápník (vyšší dávky kortikoidů mohou zvyšovat vylučování vápníku z kostí - toto se týká ale většinou těch, které jsou podávány ve formě tablet, inhalační kortikoidy takové nežádoucí účinky mají minimálně).
Dále je vhodný hořčík. Doplňování hořčíku může pomoci zmírnit některé nežádoucí účinky, jako jsou svalové křeče a pak vitamín C (může pomoci udržet zdraví imunitního systému a kůže, které mohou být ovlivněny dlouhodobým užíváním kortikosteroidů).
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Asentra
Duševní zdravíImunitaInfekceLékyNemoci a příznakyVitamin CVitamin DVitamíny a minerályZdraví a prevenceDobrý den chtěla jsem se zeptat už 8 den užívám asentru 50mg teď se mi z nosu spustila rýma mám kašel,zalehle uši a těžkou hlavu může to být vedlejší účinek asentry nebo je to spíš nachlazení dekuji
zobrazit odpověďucpany nos
Doplňky stravyImunitaInfekceLékyNemoci a příznakyVitamin CVitamin DVitamíny a minerályZdraví a prevenceDobry den ,mam uz tyden ucpany nos a ani kapky nepomahaji .Koupila jsem si konvicku a zacala pouzivat .Ale hlen mi z nosu netece.Kdy se dostavi prosim uleva ,mam i zalehle usi od rymy.Dekuji Muzikova
zobrazit odpověďSTACYL 100 mg a astma
Lékové interakceLékyVitamin CVitamin DVitamíny a minerályDobrý den, prosím Vás zde o radu.. již léta se léčím na astma. Pravidelně foukám COMBAIR 200/6 1-0-1 denně. Také užívám pravidelně na vysoký tlak lék COSYREL 10 mg/5 mg. Poslední dny mám však tlak zvýšený..kolem 150/100... není mi nějak dobře. Chtěl bych se prosím zeptat.. zda mohu užívat lék STACYL 100 mg 1tbl. denně. Trpím DM1 na inzulinu.. děkuji
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.












